Сучасний урок - педагогічна майстерність вчителя
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
Конфуцій
Композитор створює музичні твори, художник – живописні полотна, драматург – шедеври для театру. Вчитель, якщо він не « урокодавач», а творець, створює урок як твір педагогічної майстерності, створює його для дітей і разом з ними. Хороший урок має своє « обличчя», особливість, які забезпечуються індивідуальним стилем вчителя, особистісною своєрідністю учнів та багатьма іншими чинниками. Проте, крім творчої неповторності, майстерності урок має демонструвати і просту грамотність вчителя: знання основних факторів, що визначають зміст і суть сучасного уроку; вміння планувати, проводити і аналізувати урок, адже урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, в якому відбивається найсуттєвіше – не просто вчитель – професіонал, а вчитель - людина. Метою державної Національної програми «Освіта» (« Україна ХХІ ст. ») є виведення освіти в Україні на рівень освіти розвинутих країн світу, що можливо лише за умов відходу від авторитарної педагогіки і впровадження сучасних педагогічних технологій. Саме цим зараз зумовлена увага до інновацій.
Інновації, інноваційні технології, педагогічні інновації, їх переваги , недоліки та труднощі у використанні – питання, які розглядалися на методичному об'єднанні вчителів біології та географії Щирецького куща, яке відбулося 6 лютого 2016 року у Щирецькій ЗОШ №2 І – ІІІ ступенів у формі круглого столу « Інноваційна діяльність вчителів природничого циклу».
З доповіддю про « Інновації і сучасний урок» виступила вчитель біології Даць О.С. , презентували свій досвід роботи вчителі географії Шаравара Л.Р., Сениш Л.Р., вчитель хімії Колодій І.Д. та вчитель біології Даць О.С. Про впровадженні інноваційні процеси в навчально – виховному процесі школи та району виступили директор Щирецької ЗОШ №2 І –ІІІ ступенів Пижик Г.М. і методист районного відділу освіти Камінецький Л.Ю. Присутнім презентували учениці 7 – А класу Вітер В. та Кріль А. проект з біології « Леся Українка і квіти »присвячений 145 – річниці від дня народження Лесі Українки.
Завершила зустріч Даць О.С. притчею про Майстра. Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка – хто краще за всіх грає. Кожний інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. Що більше старався кожен з них, то не зрозумілішою й потворнішою виходила мелодія. Але з’явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: « Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожний прислухається до іншого, і ви побачите, що вийде». Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія, у якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса.
Інструменти грали, стежачи за помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів у єдине ціле.
Як важливо, щоб оркестром хтось диригував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об’єднані однією метою й спрямовані єдиною волею в єдиному пориві… Таким Майстрами, на думку Олени Степанівни, є вчителі, а інструментами – їх учні. Ми є вчителями нового століття і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь учні і вчителі, досягло гармонії. Хороші вчителі створюють хороших учнів. Кожний, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести до успіху – справжній Майстер…
Вчитель біології Щирецької ЗОШ №2 І – ІІІ ст. Даць О.С.